آرتا طلوع پدیده

ثبت شرکت دانش بنیان

3.7/5 - (9 امتیاز)
  • همه چیز درباره ثبت شرکت دانش بنیان

    شرکت هایی که در زمینه ی گسترش نوآوری و کاربرد ثبت اختراع فعالیت می کنند را شرکت دانش بنیان می نامند. این شرکت ها به تجاری سازی نتایج تحقیق و به تولید کالا و خدمات در زمینه ی علمی در شاخه های مختلف، و نتایج حاصل از اکتشاف و تحقیق از جمله اهدافی هستند که یک شرکت دانش بنیان آنها را پیگیری می کند. در این مقاله از ثبت شرکت دانش بنیان بیشتر خواهیم گفت. فناوری های برتر مشغول هستند.

    در این مقاله به معرفی شرکت دانش بنیان و در ارتباط با ثبت شرکت دانش بنیان اطلاعاتی را در اختیار شما قرار خواهیم داد. با ما همراه باشید.

    اهداف برای ثبت شرکت دانش بنیان

    شرکت های دانش بنیان اهداف مختلفی دارند، از اینرو توسعه اقتصاد دانش محور، به تحقق رساندن اهداف علمی در کشوری از جمله گسترش برای اختراع و ایجاد زمینه برای کاربرد نوآوری، رشد زمینه های علمی در شاخه های مختلف، و تجاری سازی نتایج حاصل از اکتشاف و تحقیق، و … از جمله اهدافی هستند که یک شرکت دانش بنیان آنها را پیگیری می کند.

    گفتنی است که شرکت های دانش بنیان به هیچ عنوان تولید کننده کالا نبوده و تجهیزات خاصی از جمله وسایل و ماشین آلات و… ندارند. آنها تنها با ایجاد یک بستری برای تولید علم، درآمدزایی می کنند. چنین شرکت هایی در نظر دارند تا با بهره از علم و دانش افراد تحصیل کرده، در هر زمینه به تولید علم و اطلاعات علمی مفیدی را در اختیار حوزه های مربوطه قرار دهند.

    ثبت شرکت مختلط سهامی
    خواندن

    از اینرو نکته ای که در اینجا مهم بنظر می رسد این است که مالکیت یا حقوق مادی و معنوی محصولات یا تولیدات، حفظ گردد. این امر از آنجا مهمتر می شود که تولیدات این مراکز به هیچ عنوان قابل لمس نبوده و همه چیز به نوآوری در حوزه دانش برمیگردد. به همین دلیل لازم است تا با ثبت شرکت دانش بنیان، حقوق این تولیدات را به رسمیت شناخته و حقوق مادی و معنوی آنها را بیش از پیش حفظ نماییم.

    چگونه شرکت دانش بنیان ثبت کنیم؟

    برای ثبت شرکت دانش بنیان، در وهله اول لازم است تا یک شرکت یا موسسه خصوصی یا ثبت شرکت تعاونی سهامی عام را ثبت نمایید. در ابتدا لازم است تا این شرکت به شیوه عادی در اداره ی ثبت شرکت های مرتبط با سازمان اسناد و املاک به ثبت برسد. گفتنی است که ثبت شرکت ها هیچ تفاوتی با یکدیگر نداشته و ثبت شرکت دانش بنیان مانند ثبت هر شرکت دیگری است.

    سایت سازمان دانش بنیان

    در مرحله بعدی لازم است تا شرکت ثبت گردیده را دانش بنیادی نمود. دانش بنیادی کردن شرکت به افراد امکان می دهد تا آنها بتوانند از مزایای قانون حمایت از شرکت های دانش بنیان بهره ببرند. لذا ابتدا بایستی به آدرس www.daneshbonyan.isti.ir  مراجعه و با ثبت نام کردن در این سامانه، خود را برای ارزیابی ارگان های مربوط آماده کرد.

    شرایط شرکت دانش بنیان

    پس از ارزیابی مشخص می گردد که آیا شرکت یا موسسه خاص فاکتورهای مورد نیاز در آیین نامه تشخیص صلاحیت شرکت های دانش بنیان را داراست و یا خیر. مراکز و ارگان های ذیصلاح. شاخص ها را مورد ارزیابی و پس گذراندن مراحل ارزیابی، که آیا آن شرکت خاص، صلاحیت تایید شدن به عنوان یک شرکت دانش بنیان را دارد و یا ندارد. چنانچه شرکت صلاحیت داشته باشد به صندوق نوآوری معرفی می گردد تا طرح خودش یا طرح های مورد نظرش را ارائه نماید. در صورت عدم وجود مشکل آن با تاسیس شرکت می تواند از تسهیلات موجود استفاده نماید.

    نقل و انتقال سهام
    خواندن

    مراحل و مدت زمان برای ثبت شرکت دانش بنیان

    گفتنی است که برای تاسیس شرکت دانش بنیان، متقاضیان باید تنها از طریق سایت شرکت دانش بنیان اقدام نموده و فرم های مربوطه را تکمیل نمایند. سپس درخواست به ستاد ارجاع می شود. ارجاع به ستاد زمینه ی رسیدگی به طرح ها را فراهم کرده و برای این اقدام دست کم 2 ماه زمان لازم است. این مدت زمان برای رسیدگی به اطلاعات مربوط به سهامداران است.

    لازم به ذکر است که این شرکت ها پس از تولید کالا و خدمات، و همچنین ارائه برنامه های تولیدی، مورد ارزیابی و در نهایت معلوم می گردد که این شرکت ها می توانند از تسهیلات و مزایای قانونی استفاده نمایند و یا این امکان برایشان موجود نمی باشد. گفتنی است که ارزیابی دوره ای برای استفاده از مزایای قانونی الزامی است.

    همانگونه که ملاحظه کردید ثبت شرکت دانش بنیان برای صیانت از حقوق مادی و معنوی تولیدات لازم است.

    بازه قیمت شرکت دانش بنیان   20,000,000ریال تا 50,000,000ریال
    بازدیدها 36

    مشاوره رایگان

    میانگین امتیازات ۴ از ۵
    از مجموع ۱۰ رای

    عنوان مهم

    این یک عنوان است

    برای تغییر این متن بر روی دکمه ویرایش کلیک کنید. لورم ایپسوم متن ساختگی با تولید سادگی نامفهوم از صنعت چاپ و با استفاده از طراحان گرافیک است.

    1 دیدگاه در “ثبت شرکت دانش بنیان

    دیدگاهتان را بنویسید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

    برای دیدن نوشته هایی که دنبال آن هستید تایپ کنید.
    فروشگاه