آرتا طلوع پدیده

تغییر نام شرکت و موسسه

4/5 - (3 امتیاز)
  • تشرایط و مراحل تغییر نام شرکت و موسسه

    هر شرکت و یا موسسه ای برای خود دارای نام کامل حقوقی می باشد. در حقیقت می توان گفت وجه تمایز شرکت ها نام آن ها می باشد. صاحبان شرکت می توانند با توجه به شرایط اقدام به تغییر نام شرکت و موسسه نمایند. قوانین و مقررات بسیار زیادی برای انتخاب نام شرکت و موسسه وجود دارد. در زمان انتخاب نام شرکت و موسسه بهتر است تمامی قوانین رعایت شوند.

    تغییرات نام شرکت و موسسه

    مدارک مورد نیاز جهت تغییرات نام شرکت و موسسه

    در صورتی که بنا به دلایل مختلف تصمیم به تغییر نام شرکت و موسسه گرفتید قبل از هر اقدامی بهتر است مدارک مورد نیاز این امر را جمع آوری نمایید.

    • در اختیار داشتن اطلاعات شرکا، سهامداران و سهم هر یک از آن ها به منظور ثبت در سامانه به صورت کامل
    • صورتجلسه ای بر اساس موضوع تغییر نام تنظیم نمایید.
    • ارائه لیست سهامداران حاضر در جلسه هیئت مدیره

    مراحل تغییر نام شرکت و موسسه

    پس از تصمیم گیری در رابطه با تغییر نام شرکت و موسسه باید این موضوع را در سامانه ilenc.ir مورد بررسی قرار دهید تا از عدم وجود نام در سامانه اطمینان حاصل نمایید. در مرحله بعد باید اقدامات زیر را به ترتیب انجام دهید.

    یک مجمع عمومی فوق العاده تشکیل دهید و صورتجلسه مجمع عمومی را در آن تنظیم نمایید. این نکته را به خاطر داشته باشید که این صورتجلسه به امضای تمام سهامداران نیاز دارد. در نهایت باید صورتجلسه تنظیم و در سامانه اداره ثبت، وارد نمایید. حال باید صورتجلسه را همراه با رسید پذیرشی دریافت و از سامانه دریافت کنید و از طریق باجه های پستی به اداره پست برسانید.

    تغییر سمت اعضا
    خواندن

    مراحل تغییرات نام شرکت و موسسه

    آگهی تغییر نام شرکت و موسسه را در روزنامه های رسمی درج کنید. این نکته را به خاطر داشته باشید که نام مورد نظر شما باید مورد تایید سازمان و اداره ثبت شرکت ها باشد.

    شرایط تایید تغییر نام شرکت و موسسه

    برای تایید نام انتخابی جدید شرکت ها و موسسه باید تمام شرایط زیر وجود داشته باشند:

    نام جدیدی که برای شرکت و موسسه خود انتخاب نموده اید باید پارسی باشد. همواره توصیه می شود در انتخاب نام جدید از کلمات خارجی استفاده نکنید. البته لازم به ذکر است که اسامی عربی و مذهبی از این قاعده مستثنی هستند. در صورتی که نام انتخابی مورد نظر شما مصطلح نباشد، برای آن ها باید مستنداتی ارائه دهید. این مستندات باید از فرهنگ دهخدا و دیگر فرهنگ های معتبر باشند.

    نام انتخابی جدید باید سه کلمه ای باشد که در اصطلاح به آن اسامی سه سیلابی گفته می شوند. این نکته را به خاطر داشته باشید که اسامی تک سیلابی برای تغییر نام شرکت و موسسه پذیرفته نمی شوند. در صورتی که اسامی دو سیلابی خاص باشند و شباهت زیادی به یکدیگر نداشته باشند، به احتمال زیاد تایید خواهند شد.

    نام جدید انتخابی شما در صورتی که مشابه با نام قبلی نباشد به راحتی ثبت خواهد شد. این نکته را به خاطر داشته باشید که اگر نام مورد نظر جدید عین نام قبلی باشد، نام جدید مورد تایید قرار نخواهد گرفت.

    قوانین تغییر نام شرکت و موسسه

    از انتخاب نام های موجود در دسته کلمات ممنوعه نیز باید خودداری نمود. نام های ایران، کانون و تهران که از جمله نام های دولتی و ملی محسوب می شوند نیز مورد تایید قرار نخواهند گرفت. در صورت تمایل برای استفاده از نام شهرها و اماکن مجوزهای لازم باید از شهرداری و یا مراجع ذیصلاح دریافت شوند.

    تغییرات آدرس شرکت
    خواندن

    در صورتی که در هنگام تغییرات نام شرکت و موسسه موارد فوق را در نظر بگیرید در کوتاه ترین زمان ممکن به هدف خود دست خواهید یافت. همچنین در این موارد با موانع و مشکلات قانونی و اداری مواجه نخواهید شد و برای ثبت نام جدید شرکت و موسسه خود زمان تان تلف نخواهد شد.

    هزینه تغییر نام شرکت یا موسسه

    همانطور که عنوان شد تغییرات نام شرکت و موسسه در قالب صورتجلسه انجام خواهد گرفت . علاوه بر مراجعه به اداره ثبت، پرداخت حق الثبت برای تغییرات نام شرکت و موسسه باید آگهی خود را در روزنامه های رسمی و کثیرالانتشار دو مرتبه ثبت نموده و حدود 300 هزار تومان هزینه پرداخت نمایید.

     

    میانگین امتیازات ۵ از ۵
    از مجموع ۴ رای

    عنوان مهم

    این یک عنوان است

    برای تغییر این متن بر روی دکمه ویرایش کلیک کنید. لورم ایپسوم متن ساختگی با تولید سادگی نامفهوم از صنعت چاپ و با استفاده از طراحان گرافیک است.

    برای دیدن نوشته هایی که دنبال آن هستید تایپ کنید.
    فروشگاه