آرتا طلوع پدیده

کاهش سرمایه شرکت

4.3/5 - (7 امتیاز)
  • آشنایی با روش های مختلف کاهش سرمایه شرکت

    وضعیت اقتصادی حاکم در جامعه امروزه باعث شده است تا بسیاری از شرکت ها مجبور شوند در بخش های مختلف فعالیت خود اقدام به کاهش سرمایه شرکت نمایند. این موضوع باعث است تا افراد با روش های مختلف کاهش سرمایه آشنا شوند. کاهش سرمایه ممکن است به دو صورت اجباری و اختیاری انجام گیرد.  

    کاهش سرمایه شرکت

    برای انتخاب روش مناسب کم کردن سرمایه شرکت، باید شرایط حاکم بر شرکت در نظر گرفته شوند. این نکته را به خاطر داشته باشید که قوانین حاکم بر این روش ها متفاوت می باشد. امکان جمع آوری اطلاعات در رابطه با نحوه کاهش سرمایه در این روش ها برای افراد وجود دارد.  

    کاهش سرمایه شرکت به صورت اختیاری

    در صورتی که سهامداران و شرکا بیش از نیاز شرکت، سرمایه را تزریق کرده باشند امکان کم کردن سرمایه شرکت برای آن ها وجود خواهد داشت. حقیقت یک شرکت نوپا ممکن است به سرمایه کمتری نیاز داشته باشد که این امر باعث می شود سهامداران بخشی از سرمایه را مسترد نمایند. این شرایط کاهش سرمایه اختیاری خواهد بود و شرکا و سهامداران قادر به دریافت بخشی از سرمایه خود خواهند بود.   کاهش مبلغ اسمی هر سهم کاهش سرمایه شرکت به صورت اختیاری را برای شما امکان پذیر می سازد. در این شرایط سهام گذشته شرکت باطل خواهد شد و سهام جدید با ارزش کمتری بین سهامداران توزیع خواهد شد.   برای کم کردن سرمایه شرکت به صورت اختیاری باید از سهام قدیمی و جدید صورتجلسه ای تنظیم گردیده و به اداره ثبت شرکت ها ارسال گردد. این نکته را به خاطر داشته باشید که تنها راه کاهش سرمایه اختیاری کاهش مبلغ اسمی و توزیع دوباره آن بین سهامداران می باشد. در صورت عدم پیروی از قوانین و مقررات حاکم بر جامعه باید جریمه پرداخت نمایید. مهمترین قوانین این روش شامل موارد زیر هستند:
    تغییرات تعداد اعضا
    خواندن
    کاهش سرمایه شرکت به صورت اختیاری
    • رعایت حقوق سهامداران به صورت مساوی
    • عدم ارائه صورتجلسه کاهش سرمایه شرکت تا 45 روز پس از تشکیل مجمع عمومی
    • انتشار آگهی مربوط به کاهش اختیاری سرمایه شرکت در روزنامه کثیر الانتشار
    در صورت عدم رعایت این قوانین مجبور به پرداخت جریمه خواهید شد.  

    مراحل کاهش سرمایه به صورت اختیاری

    در مرحله نخست باید درخواست هیات مدیره مبنی بر کاهش سرمایه اعلام شود. در مرحله بعد به برگزاری جلسه مجمع عمومی فوق العاده نیاز خواهید داشت. سپس گزارش بازرسان شرکت باید مورد بررسی قرار گرفته و کاهش سرمایه شرکت توسط مجمع عمومی فوق العاده تصویب شود. در اداره ثبت شرکت ها، تغییرات شرکت ثبت شده و آگهی مربوطه در روزنامه های رسمی و کثیرالانتشار منتشر شود. برای ارائه این درخواست توسط هیات مدیره به مجمع عمومی، کاهش سرمایه باید توجیه منطقی داشته باشد. در نهایت به گزارشی از عملکرد شرکت مورد نظر نیاز خواهید داشت.  

    کاهش سرمایه شرکت اجباری

    در صورتی که شرکت مورد نظر در طول فعالیت خود متحمل ضرر شده باشد به نحوی که نصف سرمایه خود را از دست داده باشد می تواند نسبت به کاهش سرمایه خود اقدام نماید. در چنین شرایطی کم کردن سرمایه شرکت از انحلال شرکت جلوگیری خواهد نمود. با توجه به شرایط حاکم بر جامعه می توان یکی از این روش ها را انتخاب نمود. به منظور کاهش سرمایه به صورت اجباری نیاز به کاهش ارزش اسمی سهام خواهیم داشت. آگهی کاهش سرمایه باید در روزنامه های کثیرالانتشار منتشر گردند. به منظور کاهش سرمایه می توان به جای کاهش ارزش سهام می توان تعداد سهام را کاهش داد.
    تمدید سمت اعضا
    خواندن
    کاهش سرمایه شرکت به صورت اجباری از مهمترین مدارک مورد نیاز برای کاهش سرمایه به صورت اجباری می توان به ارائه نسخه ای از صورتجلسه به دادگاه اشاره نمود. از دیگر مدارک مورد نیاز برای این امر می توان به ارائه نسخه ای از آگهی روزنامه اشاره نمود. به طور معمول شرکت هایی که ممکن است ورشکست شوند برای نجات خود از این روش استفاده می کنند. این نکته را به خاطر داشته باشید که شرکت باید با دقت و رعایت قوانین ثبت شود، اقدامات مورد نیاز باید بر این اساس اجرا شوند. از آنجا که اکثر افراد از قوانین جامعه آگاهی ندارند در طول این فرآیند با مشکل مواجه خواهند شد. در این زمینه می توان با کارشناسان خبره و مجرب به مشورت پرداخت. این نکته را به خاطر داشته باشید که عدم توجه به موضوع کاهش سرمایه شرکت، ممکن است به صورت خودکار شرکت شما را به وارد روند انحلال نماید. این امر برای صاحبان و مدیران شرکت ها مشکلات زیادی را ایجاد خواهد نمود.
    ثبت شرکت مختلط غیر سهامی
    شرکت مسئولیت محدود
    ثبت شرکت تعاونی سهامی عام
    صندوق سرمایه گذاری
    فزایش سرمایه شرکت
      تولید محتوا و سئو ثبت شرکت کسرا

    میانگین امتیازات ۵ از ۵
    از مجموع ۸ رای

    عنوان مهم

    این یک عنوان است

    برای تغییر این متن بر روی دکمه ویرایش کلیک کنید. لورم ایپسوم متن ساختگی با تولید سادگی نامفهوم از صنعت چاپ و با استفاده از طراحان گرافیک است.

    دیدگاهتان را بنویسید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

    برای دیدن نوشته هایی که دنبال آن هستید تایپ کنید.
    فروشگاه