آرتا طلوع پدیده

پروانه شهرداری

مراحل صدور مجوز ساختمان

پروانه شهرداری یا جواز ساختمان پرونده ای رسمی و قانونی است که به موجب آن به فرد حقیقی و اشخاص حقوقی اجازه داده می شود پروژه ساخت و ساز یا تغییر کاربری را مطابق با قوانین و ضوابط شهرداری به انجام برساند. بر اساس این مجوز هرگونه عملیات ساختمانی باید بر اساس اصول فنی و مهندسی و شهرسازی انجام و تخلف از آن موجب توقف پروژه، جریمه و حتی قلع ساختمان خواهد شد. دریافت پروانه شهرداری و طی مراحل آن در تخصص کارشناسان ماست.

مراحل صدور مجوز ساختمان

دریافت پروانه شهرداری یا مجوز ساختمان فرآیندی پیچیده و دقیق است و باید مراحل زیر را طی کرد تا مجوز لازم را دریافت نمود.

1- تشکیل پرونده: در این مرحله مالک یا وکیل قانونی او با مراجعه به شهرداری و یا دفاتر خدمات الکترونیک وابسته، مدارک لازم را تحویل و تشکیل پرونده دهد.

2- بازدید از ملک توسط کارشناسان شهرداری: به منظور تعیین مساحت و موقعیت ملک و تایید تناسب آن با درخواست متقاضی

3- بررسی گزارش بازدید توسط مامور فنی و مطابقت با طرح تفصیلی منطقه

4- تهیه نقشه ساختمان: این نقشه توسط مالک تهیه و مشخصات دقیق بنا شامل مساحت، تعداد طبقات، تعداد واحد و.... در آن ذکر و به تایید مهندس ناظر رسیده باشد.

5- پرداخت عوارض شهرداری: که متناسب با میزان بنا از مالک اخذ خواهد شد.

6- جمع آوری مدارک و صدور پروانه: پس از تایید مدارک توسط کارشناسان، شهردار صدور پروانه را تایید و پرانه صادر می شود.

واضح است طی این مراحل و دریافت پروانه شهرداری بدون یاری کارشناسان ما دشوار و طاقت فرساست

صندوق سرمایه گذاری
خواندن

اهداف مهم اخذ پروانه شهرداری

اهداف مهم اخذ پروانه شهرداری

اخذ پروانه ساختمان ضرورتی اجتناب ناپذیر است و بدون آن امکان انجام هر پروژه ساختمانی غیر ممکن خواهد بود. بر اساس این مجوز:

  • انجام عملیات ساختمانی بر اساس قواعد فنی و اصول شهرسازی و زیر نظر مهندس ناظر خواهد بود.
  • استفاده از تجربیات و تخصص مهندسین و کارشناسان شهرداری ممکن خواهد شد.
  • به کمک این مجوز بیمه بنا و کارگران انجام و در برابر حوادث احتمالی حمایت و پشتیبانی لازم انجام خواهد شد.
  • دریافت وام بانکی بدون پروانه شهرداری غیر ممکن است.
  • اخذ سند مالکیت بدون ارائه گواهی پایان کار غیرممکن است و این گواهی در صورت رعایت تمامی ضوابط توسط مالک و مجری و توسط مرجع صدور پروانه شهرداری انجام خواهد شد.

لازم به ذکر است هرگونه عملیات ساختمانی مانند تغییر کاربری، تخریب و نوسازی، تغییر مساحت ساخت و تعداد طبقات، ایجاد تغییرات داخلی و حتی تغییر مهندس مستلزم دریافت پروانه مربوط از شهرداری است.

 

الزامات و بایدها و نباید ها هنگام دریافت پروانه شهرداری

بر اساس بند 24 ماده 55 قانون شهرداری ها"از وظایف شهرداری ها صدور پروانه برای ساختمان هایی است که در حریم شهر ساخته می شوند و طبق ماده 100 قانون شهرداری ها، مالکان اراضی و املاک واقع در محدوده شهر و حریم آن مکلف اند قبل هرگونه اقدام عمرانی یا تفکیک اراضی و شروع عملیات ساختمانی از شهرداری پروانه اخذ کنند"

بر این اساس ارائه هرگونه خدمات شهری مشروط به وجود پروانه شهرداری هنگام ساخت و گواهی پایان کار پس از عملیات ساختمانی است و احداث بنا بدون پروانه حتی در مراحل اولیه تخلف بوده و بنا بر ماده 100 قانون شهرداری موجب پرداخت جریمه خواهد شد.(دادنامه شماره 93 مورخ 17 /5 /1377 هیات عمومی دیوان عدالت اداری)

سیب سلامت برای مشاغل خانگی
خواندن

دریافت پروانه شهرداری فقط توسط (تمامی) ششدانگ مالکان قابل پذیرش است و به جز این امر، خلاف قانون خواهد بود و مدت اعتبار پروانه شهرداری متناسب با میزان بنا و دو سال خواهد بود که به آسانی قابل تمدید است.

همانطور که ملاحظه نمودید دریافت پروانه شهرداری فرایندی پیچیده  شامل بند ها، قوانین و بایدها و نباید های گسترده است که عدم آگاهی و رعایت آنها مشکلات و هزینه های مالی و اتلاف وقت در پی خواهد داشت. تماس با متخصصین و کارشناسان با تجربه این مجموعه یاریگر شما در انجام همه پروژه های ساختمانی خواهد بود.

عنوان مهم

این یک عنوان است

برای تغییر این متن بر روی دکمه ویرایش کلیک کنید. لورم ایپسوم متن ساختگی با تولید سادگی نامفهوم از صنعت چاپ و با استفاده از طراحان گرافیک است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

برای دیدن نوشته هایی که دنبال آن هستید تایپ کنید.
فروشگاه