آرتا طلوع پدیده

افزایش سرمایه شرکت

5/5 - (1 امتیاز)
  • آشنایی با روش های مختلف افزایش سرمایه شرکت

    افزایش سرمایه شرکت عددی که در ابتدای تاسیس شرکت ثبت می شود و یا واریز مبلغ سرمایه سهامداران در شرکت را میگویند. سرمایه اولیه شرکت ها باید در اداره ثبت شرکت ها ثبت گردد. برای افزایش سرمایه شرکت باید مسیر مشخصی طی شود.

    افزایش سرمایه شرکت

    روش های مختلف ثبت افزایش سرمایه شرکت

    برای ثبت افزایش سرمایه شرکت می توانید مراحل اداری مورد نیاز آن را انجام دهید. در این روش به وقت کافی برای سپری کردن تمام مراحل آن خواهید داشت. البته در این روش به تجربه و دانش لازم نیز نیاز پیدا خواهید کرد. عدم آشنایی با قوانین این روش ممکن است کارها به درستی و در زمان مناسب پیشگیری کند از این رو وقت و هزینه شما به هدر خواهد رفت.

    روش دیگر ثبت افزایش سپردن آن به شرکت های حقوقی می باشد. با این کار می توان تمرکز خود را روی فعالیت های تخصصی شغل تان قرار دهید. کارشناسان شرکت های حقوقی با داشتن تجربه بالا و دانش تخصصی در امور ثبتی، قادر به انجام این کار به صورت قانونی و در اسرع وقت هستند.

    روش های مختلف افزایش سرمایه شرکت

    افزایش سرمایه از روش های مختلف زیر امکان پذیر می باشد:

    واریزی های نقدی و یا مطالبات حال

    واریزی های نقدی و مطالبات حال یکی از روش های افزایش سرمایه می باشد. شرکت ها در زمان فعالیت بنا به دلایل مختلف از جمله بزرگتر کردن فضای تولید به پول نقد نیاز دارند. در این شرایط می توانند از طریق دریافت وام از بانک و یا ارائه درخواست به سهامداران برای ورود سرمایه جدید به شرکت پول نقد خود را افزایش دهند. در روش اول باید علاوه بر پرداخت مبلغ اصلی باید به بانک مورد نظر سود هم پرداخت نمایند از این رو روش دوم که ارائه درخواست به سهامداران شرکت است راه بهتری برای افزایش خواهد بود. از این رو اکثر شرکت ها در این شرایط سرمایه گذاری مجدد را بر می گزینند. این نوع افزایش سرمایه ، افزایش سرمایه از طریق نقدی محسوب می شود.

    تغییر سال مالی
    خواندن

    دلایل افزایش سرمایه شرکت

    سود انباشته و یا اندوخته

    سود و زیان شرکت ها به صورت سالانه و در مجمع عمومی مشخص می گردد. برای این منظور در مرحله نخست باید درآمدها تعیین و سپس هزینه ها از درآمد کم شوند، در نهایت آنچه باقی بماند به عنوان سود شرکت خواهد شد. بر اساس قوانین تجاری، شرکت ها موظف هستند درصدی از سود شرکت را به صورت سالانه نزد خود نگاه دارند.

    این سود به عنوان سود انباشته باید در صورت های مالی ثبت گردد. در صورتی که شرکت سود انباشته قابل ملاحظه ای داشته باشد می تواند برای افزایش خود از این روش اقدام کند. با استفاده از این روش می توان منابع جدید مورد نیاز شرکت را تامین کرد. با استفاده از روش سود انباشته و اندوخته برای افزایش سرمایه شرکت، نقدینگی جدید به شرکت وارد نخواهد شد زیرا سرمایه گذاران پولی پرداخت نخواهند کرد.سهام جایزه سهامی که با استفاده از این روش بین سهامداران تقسیم گردد.

    روش های افزایش سرمایه شرکت

    محل های صرف سهام و یا سلب حق تقدم

    این روش افزایش سرمایه تا امروز در بازار بورس مورد استفاده قرار نگرفته است. فروش سهام با قیمت بیشتر از قیمت اسمی آن، صرف سهام می باشد. در این روش افزایش سرمایه ، از سهامداران مبلغی بیش از ارزش اسمی سهام درخواست می شود.

    شرکت ها اغلب ارزش اسمی سهام را در نظر نمی گیرند و از سهامداران مبلغی اضافه برای افزایش سرمایه دریافت می کنند. در این روش سهامدار برای حق تقدم به جای 2000 تومان، 2500 توان به شرکت پرداخت خواهد کرد. ارزیابی مجدد سرمایه شرکت در دارایی های مربوطه

    تغییرات تعداد اعضا
    خواندن

    یکی دیگر از روش های افزایش سرمایه شرکت ارزیابی مجدد دارایی های شرکت می باشد. هنگام خرید دارایی خاص شرکت قیمت روز آن را در دفتر حسابداری خود ثبت می کند. بدون شک پس از گذشت مدت زمان مشخص ارزش دارایی ها افزایش خواهد یافت که در دفاتر حسابداری در نظر گرفته نمی شوند. ارزیابی مجدد دارایی روشی قانونی می باشد که از طریق آن می توان ارزش دارایی ها را به روز کرد. در این روش ارزش روز دارایی محاسبه و ارزش آن در زمان خرید از آن کم می شود. عدد به دست آمده مازاد تجدید ارزیابی نامیده می شود.

    امکان افزودن مبلغ مازاد تجدید ارزیابی به حساب سرمایه برای شرکت ها وجود دارد. به این صورت حساب سرمایه شرکت به روز خواهد شد. از این طریق ارزش دارایی شرکت موجود در ترازنامه نیز به روزرسانی خواهد شد. در این روش نیز سرمایه جدید وارد شرکت نخواهد شد.

    تولید محتوا و سئو ثبت شرکت آرتا

    میانگین امتیازات ۵ از ۵
    از مجموع ۲ رای

    عنوان مهم

    این یک عنوان است

    برای تغییر این متن بر روی دکمه ویرایش کلیک کنید. لورم ایپسوم متن ساختگی با تولید سادگی نامفهوم از صنعت چاپ و با استفاده از طراحان گرافیک است.

    1 دیدگاه در “افزایش سرمایه شرکت

    دیدگاهتان را بنویسید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

    برای دیدن نوشته هایی که دنبال آن هستید تایپ کنید.
    فروشگاه