آرتا طلوع پدیده

چگونگی ثبت شرکت در مناطق آزاد

4/5 - (1 امتیاز)
  • تا به امروز شرکت های زیادی در این مناطق به ثبت رسیده اند. شرکت هایی نیز در آینده به ثبت خواهند رسید. به همین دلیل لازم می دانیم تا چگونگی ثبت شرکت در مناطق آزاد را بصورت اجمالی مورد توجه قرار داده و توضیحاتی را ارائه نماییم، در این مقاله از ثبت شرکت در مناطق آزاد بیشتر خواهیم گفت.

    چگونگی ثبت شرکت در مناطق آزاد

    در شهریور سال 1372 قانونی تحت عنوان: چگونگی اداره ی مناطق آزاد تجاری در جمهوری اسلامی ایران، توسط مجلس شورای اسلامی به ثبت رسید. پس از تصویب چنین قانونی ثبت شرکت در مناطق آزاد و کلیه خدمات مرتبط با آن، تحت قوانین و مقررات به خصوصی قرار گرفتند. لذا بنظر می رسد که در این اساسنامه، قانون گذار برای کلیه فعالیت های اقتصادی، بازرگانی و امور گمرکی مرتبط با آن تدابیری را اندیشیده باشد. در این مقاله ما از ثبت شرکت در مناطق آزاد و امور مربوط به آن بیشتر خواهیم گفت.     در قانونی که در سال 1372 به تصویب رسید تنها سه منطقه با نام های کیش، قشم و چابهار، به عنوان منطقه آزاد تجاری در نظر گرفته شدند. اما پس از آن و بعد از دهه 80، مناطق دیگری چون آبادان، خرمشهر، بندر انزلی، سلفچگان، اروند، ماکو، و ارس نیز به مناطق آزاد تجاری اضافه شدند. تا به امروز شرکت های زیادی در این مناطق به ثبت رسیده اند. شرکت هایی نیز در آینده به ثبت خواهند رسید. به همین دلیل لازم می دانیم تا چگونگیثبت شرکت در مناطق آزاد را بصورت اجمالی مورد توجه قرار داده و توضیحاتی را ارائه نماییم.
    شرکت نسبی
    خواندن
    تاسیس و فعالیت شرکت های تجاری در مناطق آزاد بر اساس یک تصویب نامه، چارچوب گذاری شده است. در این مصوب نامه ماده های مختلفی ذکر شده اند. در ماده پنجم این مصوب نامه آمده: انواع شرکت ها و موسسات تجاری و غیر تجاری مذکور در قانون تجارت و سایر قوانین ایران می توانند در واحد ثبتی این مناطق به ثبت برسند مشروط بر آنکه موضوع فعالیت آن ها قانونی باشد.

    جهت ثبت شرکت در مناطق آزاد به چه مدارکی نیاز است؟

    چنانچه شما شخصی باشید که قصد دارد در این مناطق، شرکت ثبت نماید، لازم است تا هرگونه مجوز در ارتباط با فعالیت های اقتصادی در منطقه را ارائه نمایید.

    همچنین شما بایستی با _ عرضه امضا در ارتباط با تقاضانامه شرکت، _ عرضه گواهی عدم اعتیاد، _ عرضه نسخه های امضاء شده از اساسنامه شرکت، _ عرضه اصل و کپی کارت ملی و شناسنامه (مربوط به مدیر عامل و تمامی شرکا)، _ عرضه گواهی سلامت کیفری مدیر عامل، _ عرضه نسخه های امضا شده از صورت جلسه های مرتبط با جلسات هیات مدیره، _ عرضه هر گونه اجازه نامه، در صورتی که فعالیت شرکت به صدور مجوز نامه نیاز داشته باشد، _ عرضه وکالت نامه وکلای دادگستری ( این امر در صورتی لازم است که امور مربوطه توسط وکیل به انجام برسند) و همچنین  _ با عرضه برگه سلامت کیفری تمامی اعضایی که در این امر شراکت دارند، به این امر مبادرت ورزید.

    ثبت شرکت در مناطق آزاد چه مزایایی دارد؟

    1) 20 سال معافیت مالیاتی به منظور انجام هرگونه فعالیت در حوزه اقتصاد

    پلمپ دفاتر امسال به همراه آموزش ثبت
    خواندن

    2 حمایت از سرمایه گذاران غیر داخلی

    3 عدم محدودیت در ارتباط با انتقال ارز

    4 انعطاف پذیری در ارتباط با امور مالی و بانکی

    5 ارائه طیف وسیعی از خدمات مرتبط با بیمه و بانک

    6 اجرای آسان معاملات ارزی

    7 معافیت در ارتباط با حقوق گمرکی

    8 امکان وارد کردن سریع و آسان مواد اولیه و ماشین آلات صنعتی

    9 استفاده از قابلیت ثبت آسان موسسات و شرکت های تجاری و صنعتی

    10 عدم نیاز به طی کردن تشریفات به منظور ترانزیت و صادرات کالا

    11 اجرای ساده ترین مقررات و تشریفات به منظور واردات کالا

    مناطق ویژه اقتصادی و مناطق آزاد تجاری چه تفاوتی با یکدیگر دارند؟

    لازم به ذکر است بهره از معافیت های مالیاتی به مدت طولانی در مناطق آزاد، یکی از مهمترین تفاوت ها در ارتباط با فعالیت در مناطق ویژه اقتصادی و مناطق آزاد تجاری می باشد. و این در حالی است که در مناطق ویژه اقتصادی تخفیف های مالیاتی مطابق با مقررات داخل کشور اعمال می گردند.  گفتنی است که خرده فروشی در مناطق ویژه اقتصادی تنها برای اتباع بیگانه ممکن است. و این در حالی است که در مناطق آزاد تجاری خرده فروشی کالا به هیچ وجه امکان پذیر نیست. همچنین ارائه روادید در مناطق ویژه ی اقتصادی، قانونی مطابق با قانون سایر نقاط کشور دارد و این در حالی است که در مناطق آزاد تجاری صدور روادید در مرزهای ورودی نیز قابل انجام می باشد.     ثبت کردن شرکت در مناطق آزاد تجاری مزایای بسیاری دارد. از اینرو فعالان اقتصادی این فرصت را مغتنم شمرده و با ثبت شرکت در این مناطق از این مزایا بهره می برند. در این مقاله از چگونگیثبت شرکت در مناطق آزاد گفتیم. امید است این مطلب برای شما جالب و کاربردی بوده باشد.
    شرکت تضامنی
    خواندن
    تولید محتوا توسط ثبت کسرا

    میانگین امتیازات ۵ از ۵
    از مجموع ۲ رای

    عنوان مهم

    این یک عنوان است

    برای تغییر این متن بر روی دکمه ویرایش کلیک کنید. لورم ایپسوم متن ساختگی با تولید سادگی نامفهوم از صنعت چاپ و با استفاده از طراحان گرافیک است.

    1 دیدگاه در “چگونگی ثبت شرکت در مناطق آزاد

    دیدگاهتان را بنویسید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

    برای دیدن نوشته هایی که دنبال آن هستید تایپ کنید.
    فروشگاه