آرتا طلوع پدیده

پروانه بهره برداری

مراحل اخذ پروانه بهره برداری

دریافت پروانه بهره برداری از جمله مهمترین مراحل راه اندازی و احداث یک واحد تولیدی است که می تواند مزایای بسیاری برای مجموعه صنعتی ایجاد نماید. وزارت صنعت، معدن و تجارت سازمانی است که در این باره تصمیم گیری خواهد کرد و پروانه مربوطه را صادر می کند. دریافت مشاوره از کارشناسان متخصص در این حوزه کمک می کند که مسیر دریافت پروانه کوتاه تر شود و در مدت زمان کمتری امور اداری مربوطه انجام گیرد.

پروانه بهره برداری چیست؟

مجوز و سندی است که بر اساس آن واحدهای صنعتی اجازه فعالیت و تولید محصول مورد نظر خود را دریافت می کنند. برای راه اندازی یک واحد تولیدی مجوزات مختلفی باید کسب شود. دریافت موافقت نامه از وزارت صنعت و معدن، گرفتن پروانه تولید و در نهایت دریافت پروانه بهره برداری از جمله این اسناد است. داشتن جواز تاسیس تاثیری در صدور این پروانه نخواهد داشت، و چنانچه واحد صنعتی هنوز مجوز تاسیس را دریافت نکرده باشد

مدارک لازم برای دریافت پروانه بهره برداری

برای دریافت به سامانه بهین یاب راه اندازی شده و به این منظور افراد ابتدا باید به سامانه مراجعه کرده و اطلاعات لازم را در آن به ثبت برسانند. مدارک لازم جهت دریافت به این شرح است:
_ تکمیل فرم های مربوط به سامانه بهین یاب
_ مدارک هویتی مدیر عامل واحد صنعتی
_ مدارک شرکت به عنوان شخص حقوقی
_ اسناد مالکیتی مربوط به محل احداث، یا سند اجاره محل
_ ارائه لیست نیروهای انسانی
_ ارائه لیست تجهیزات و ماشین آلات همراه با فاکتور خرید
_ پایان کار ساختمانی
_ تاییدیه سازمان غذا و دارو در صورت تولید محصولات دارویی، غذایی و بهداشتی
_ کپی آگهی تغییرات شرکت در صورت تغییر
_ ارائه جوابیه استعلامات از سازمان های مختلف
_ رسید پرداخت هزینه

نقل و انتقال سهام
خواندن

مراحل اخذ پروانه بهره برداری

همانطور که ملاحظه می شود مدارک زیادی جهت دریافت پروانه باید جمع آوری شود. در صورتی که اشخاص به مسیر دریافت پروانه مسلط بوده و اطلاعات لازم و کافی را در این زمینه کسب کرده باشند، می توانند به سرعت این مدارک را تهیه نمایند. بنابراین مراجعه به کارشناس فعال در حوزه راه اندازی واحدهای تولیدی می توان بسیار کمک کننده باشد.

  1.  ثبت نام در سامانه بهین یاب
  2. ارائه درخواست پروانه بهره برداری
  3. تکمیل فرم های مربوطه در سامانه بهین یاب
  4. بررسی درخواست در سازمان صنعی
  5. در صورتی که سازمان صنعت با درخواست پروانه موافقت نماید، کارشناسانی جهت ارزیابی به محل فرستاده خواهند شد. کارشناس به بررسی محل واحد صنعتی، تجهیزات و ماشین آلات، ظرفیت واحد و… می پردازد. تطبیق طرح اولیه با شرایط واحد صنعتی از جمله فاکتورهایی است که مورد ارزیابی قرار می گیرد. بنابراین طرح اولیه باید به طور اصولی تهیه شود و برای نگارش آن باید مشورت لازم را از کارشناس دریافت نمود.
  6. گرفتن استعلام از سازمان های مربوطه
  7. بعد از طی شدن مراحل فوق پروانه صادر می شود.

هزینه پروانه بهره برداری

هزینه دریافت پروانه بهره برداری موارد مختلفی را در بر می گیرد. دسته اول از هزینه ها مربوط به راه اندازی پروژه شامل تعیین محل، تجهیز کردن فضا، جذب نیروی انسانی و تولیدات آزمایشی است. تولید آزمایشی در یک محدوده زمانی مشخص و به مقدار معین انجام می گیرد.

مزایای کسب پروانه بهره برداری

دسته دوم مربوط به هزینه های درخواست پروانه می باشد، که مبالغ واریز شده به سازمان صنعت و پرداخت تمبر بانکی و… را شامل می شود.
هزینه های جانبی نیز در مسیر دریافت پروانه صرف می شود و شرکت های خدماتی وجود دارند که در این پروسه باید به آنها رجوع شود و به طور معمول هزینه هایی را در بر خواهد داشت. اگر متقاضیان به کارشناس متخصص در این زمینه رجوع کنند می تواند در مدت زمان کوتاه تر و با صرف هزینه کمتر پروانه مذکور را دریافت کنند.

سیب سلامت چه ویژگی هایی دارد؟ نکات مهم برای اقدام به اخذ این نشان برای محصولات شما
خواندن

مدت زمان اعتبار پروانه بهره برداری

پروانه بهره برداری در برخی از شهرها و شهرستان ها به طور دائم صادر می شود. اما در تهران در فواصل زمانی کوتاهی این پروانه باید تمدید شود. مهلت اولیه یک سال است، پس از آن با بررسی کارشناسان برای سه سال تمدید می شود. بار دیگر ظرفیت تولید ارزیابی شده و تمدید پروانه برای پنج سال انجام می شود. در نهایت با تثبیت خط تولید و استقرار واحد صنعتی به طور دائمی صادر می گردد.

اعتبار یک پروانه به میزان تولیدات واحد صنعتی و ثبت آمار تولید، و همچنین پرداخت قبوض و لیست پرداخت بیمه نیروی کار می باشد. این موارد پویایی یک مجموعه صنعتی را نشان می دهد و باعث تمدید پروانه خواهد شد.

در صورتی که واحد تولیدی تصمیم به افزایش تولید، یا اضافه کردن محصول جدید و یا تغییر در خطوط تولید و اضافه کردن ماشین آلات دیگری را داشته باشد، باید برای دریافت پروانه جدید اقدام نماید.

کارشناسی برای پروانه بهره برداری

دریافت پروانه بهره برداری برای یک واحد تولیدی می تواند مزایای زیادی داشته باشد. پروانه به یک مجموعه صنعتی اعتبار می بخشد و موجب می شود که سازمان صنعت امتیازات و تسهیلات بیشتری برای واحد صنعتی قائل شود. در صورتی که یک مجموعه صنعتی دارای پروانه باشد می تواند در مناقصاتی که دولت یا بخش خصوصی اعلام می کند شرکت نماید، و از امتیاز آن استفاده کند.
بنابراین دریافت پروانه بهره برداری برای یک واحد صنعتی از اهمیت زیادی برخوردار است. چنانچه متقاضیان از کارشناسان و شرکت های فعال در این حوزه کمک بگیرند، می توانند بدون دغدغه و با صرف هزینه بسیار اندک مجوزهای لازم را دریافت کنند.

شرکت مسئولیت محدود
خواندن

عنوان مهم

این یک عنوان است

برای تغییر این متن بر روی دکمه ویرایش کلیک کنید. لورم ایپسوم متن ساختگی با تولید سادگی نامفهوم از صنعت چاپ و با استفاده از طراحان گرافیک است.

2 دیدگاه در “پروانه بهره برداری

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

برای دیدن نوشته هایی که دنبال آن هستید تایپ کنید.
فروشگاه