آرتا طلوع پدیده

تفاوت شعبه و نمایندگی

Rate this post
  • تفاوت شعبه و نمایندگی

    تفاوت شعبه و نمایندگی شعبه های فرعی و اصلی به هم مرتبط هستند. به نحوی که فعالیت شعبه زیر نظر شرکت اصلی انجام می شود و هر چند در بیشتر موارد خود شعبه باید در برابر اعمال مدیران پاسخگو باشد، گاهی هم شرکت اصلی مجبور به پاسخگویی در برابر مراجع خواهد شد.

    تفاوت دیگر در ثبت شعبه شرکت خارجی و ثبت نمایندگی آن، تفاوت در نحوه فعالیت نمایندگی ها است. نمایندگی ها می توانند در زمینه های بیشتری کار کنند و شرکت اصلی هیچ نوع مسئولیتی برای اعمال آن ها نخواهد پذیرفت. این مسئولیت به طور کامل بر عهده نمایندگی خواهد بود.

    فعالیت های الزامی شعبه بعد از ثبت:

    تفاوت شعبه و نمایندگی هر چند وظایف قانونی زیادی برای ثبت شعبه وجود دارد، اما نمی توان گفت که این وظایف با شروع فعالیت شعبه کاملا ناپدید می شوند. در واقع هر شعبه بعد از ثبت، وظایف قانونی زیادی را بر عهده  می گیرد و در صورت انجام ندادن این وظایف، مجوز فعالیت های او کاملا از بین خواهد رفت.

    1. تعهدات: هر بار که اقدام به ثبت شعبه شرکت خارجی می شود، این شعبه شرح وظایفی خواهد داشت. شعبه باید ثابت کند که از عهده انجام وظایف مقرر بر می آید.
    2. فقط بعد از اینکه صد و بیست روز از ثبت شعبه گذشت، می توان فعالیت های تجاری را آغاز کرد. و در صورت انجام هر نوع فعالیت تجاری قبل از این تاریخ، به عنوان یک متخلف شناخته و با شعبه برخورد خواهد شد.
    3. ترازنامه: یکی از مدارکی است که باید هر سال یک بار به مراجع قانونی تحویل داده شود. علت اهمیت این کار، در شفاف سازی صورت های مالی است.
    4. بعد از ثبت شعبه شرکت خارجی، اسناد مالی و حسابرسی هم یک بار در سال تحویل داده  و بررسی می شوند.
    5. شرکت باید در زمان دقیق تمدید شود. اگر از سالگرد ثبت شعبه مدتی بگذرد و مدیران توجهی به تمدید زمان فعالیت آن نداشته باشند، مشکلات زیادی برای این شعبه و شعبه مرکزی پیش خواهد آمد.
    ثبت شعبه شرکت خارجی
    خواندن

    تفاوت شعبه و نمایندگی در ایران

    ایران موقعیت های زیادی برای رشد و موفقیت شرکت های خارجی دارد و با عمل به قراردادها این رشد دو طرفه و کشور ما هم رشد می کند.

     

     

    تولید محتوا  سئو کسرا

    میانگین امتیازات ۵ از ۵
    از مجموع ۱ رای

    عنوان مهم

    این یک عنوان است

    برای تغییر این متن بر روی دکمه ویرایش کلیک کنید. لورم ایپسوم متن ساختگی با تولید سادگی نامفهوم از صنعت چاپ و با استفاده از طراحان گرافیک است.

    دیدگاهتان را بنویسید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

    برای دیدن نوشته هایی که دنبال آن هستید تایپ کنید.
    فروشگاه